Комунальний заклад 

"Демидівська дитяча школа мистецтв"

 

вул. Миру,34, смт. Демидівка Рівненської області, Україна

тел. моб: 8-098-5296166

 

Школа мистецтв– це духовна освіта дитини, це творення дитячої душі через сприйняття прекрасного. Перші кроки на шляху музичної освіти дитина робить у  школі мистецтв, де поряд з високою професійністю панує атмосфера закоханості в музику та взаємоповага учнів і педагогів.

Комунальний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад « Демидівська дитяча школа мистецтв» заснована у 1972 році як філіал Млинівської музичної школи. Невдовзі вона стає самостійним закладом в якому функціонувало чотири класи : фортепіано, баяна, акордеону і домри. У 2000 році до музичної школи приєднується художній клас і школа отримує назву « Демидівська школа естетичного виховання».  Відповідно до рішення Демидівської районної ради від 16 липня 2013 року № 272 заклад перейменовано на « Демидівську дитячу щколу мистецтв». Нині тут успішно працюють класи бандури, баяна, акордеона, сопілки, гітари, фортепіанно, скрипки, вокалу, клас образотворчого мистецтва та хореографії . Широкий вибір спеціальностей дозволяє кожній дитині знайти «свій» інструмент.Окрім спеціальності учні вивчають теорію музики, сольфеджіо, історію мистецтв, скульптуру та живопис.

Мета діяльності навчального закладу- естетичне виховання та духовний розвиток підростаючого покоління, розкриття творчих здібностей дитини, виховання в учнів патріотизму, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу. Навчання в школі надає дітям навики артистичної поведінки та сценічної культури, вчить бути розумними слухачами на концертах інших виконавців, бути активними учасниками художньої самодіяльності. Для всі них музика стає рідною і потрібною в житті.

На даний час навчальний процес проходить за участю 16 викладачів, з них 8 – мають вищу освіту, 8 –неповну вищу ( диплом молодшого спеціаліста). Щороку колектив школи оновлюється новими молодими спеціалістами. В школі є штатна одиниця настроювача музичних інструментів, завідуючого господарством, прибиральника службових приміщень, опалювача .

На початок навчального року 2016-2017 років  в закладі навчається 136 дітей, з них 26 навчаються на пільговій основі: 3 дитина-інвалід, 23- діти з багатодітних сімей.  Індивідуальний підхід, любов та повага до учнів спонукає активний творчий розвиток та дає гарні результати.

У школі існують такі відділи:

- відділ  народних інструментів  ( завідуюча Мулик Галина Іванівна)  нараховує 24 учнів, працює 4 викладачі . Діти навчаються грі на наступних інструментах: баян, акордеон, сопілка. Викладачі організовують різні тематичні вечори, свята з учнями свого відділу, а також активно приймають участь  в концертах школи ;

- фортепіанно-теоретичний  відділ ( завідуюча Чекан-Шаніна Наталія Олексіївна )  нараховує 24 учні, працює 4 викладачі . Учні відділу щороку активно виступають на різноманітних заходах школи та району . Велике значення приділяється ансамблевій грі. Це свідчить про популярність цього виду музикування серед учнів  відділу.Традиційно активно ведеться методична робота викладачами відділу ;

Струнно-смичковий відділ ( завідуюча Москалюк Оксана Володимирівна)  нараховує  36 учнів , які навчаються грі на бандурі , скрипці, гітарі за участю 5  фахівців. Продовжуючи традиції закладу викладачі відділу проводять цікаві відкриті уроки, лекції, тематичні вечори, присвячені творчості відомих композиторів,  різним музичним стилям та напрямам . Учні  є постійними учасниками районних , обласних та всеукраїнських  конкурсів та фестивалів;

Хореографічний клас - відкрито у 2012 році (викладач Калинюк Тетяна Василівна). В ньому мистецтвом танцю оволодівають  28 дівчаток та хлопчиків . Навчальні заняття проходять згідно програми з хореографії.  Чудовий колектив, дружня атмосфера, чарівна постановка танців- все це сприяє бажанню дітей старанно навчатися танцям. Виховання художнього смаку , культури, знайомство з хореографічним мистецтвом , розвиток творчих здібностей - головна мета роботи викладача.

  

Клас образотворчого мистецтва  функціонує під керівництвом прекрасного викладача Маліновської Оксани Миколаївни , навчається 21 учень. Уроки образотворчого мистецтва  - це ті заняття, які, перш за все формують творчість дитини, розвивають її емоційно-почуттєву сферу, нестандартне мислення, вміння бачити прекрасне у навколишньому, її естетичне ставлення до життя.Метою художнього виховання засобами образотворчого мистецтва є розвиток у дітей високих естетичних ідеалів на основі особистісно-ціннісного ставлення до реального світу та творів мистецтва, здатності до сприймання, розуміння і створення художніх образів, формування потреб і здібностей до творчої самореалізації у процесі художнього осмислення світу.Наші вихованці організовують постійні виставки своїх робіт за різними тематиками. Беруть участь у конкурсах та здобувають перемогу.

 

З ініціативи досвідчених педагогів в школі працюють  чудові дитячі  колективи :

   хор молодших та середніх класів « Росинка» та вокальний дитячий ансамбль  «Камертон». Навчати співати , щоб голос проникав у душу- клопітка  творча праця , яка  потребує професійних знань і навичок , якими досконало володіє викладач I категорії Бакун Віра Петрівна, яка і є керівником цих колективів, своєї виконавської майстерності. Важлива роль надається репертуару. Твори, які  виконує ансамбль – зразки художніх професійно виконаних творів.

 Репертуар різноманітний за тематикою, образно-емоційною сферою, стилем, засобами художньої виразності. Ансамблю притаманна висока культура виконання, чистота інтонування, чітка дикція, стрій, ансамбль, темброве забарвлення.

Колективи справляють  гарне враження завдяки своїй артистичній поведінці, дисциплінованості та охайному   вигляду.

Під керівництвом прекрасного педагога В.П.Бакун, з ініціативи дирекції ,в школі мистецтв був відкритий в 2016 році клас вокалу. Тут навчається поки що 3 учні, які радують своїм чудовим співом .

Хор та ансамбль, а також солісти-вокалісти є постійними учасниками всіх заходів відділу культури, переможцями обласних та всеукраїнських конкурсів та фестивалів;

  

Ансамбль бандуристів. очолила ансамбль самовідданий , відповідальний та талановитий викладач Корнійчук Оксана Юріївна, яка завдяки творчому підходу до вирішення поставлених завдань, взаєморозумінню з дітьми , індивідуальному підходу до виховання кожної дитини, передає мовою музики прекрасні перлини мистецтва.

В основі занять - правильна вокально-технічна культура, тому і робота з ансамблем є фундаментом, навколо якого розгортаються елементи навчально-виховної роботи. За роки існування ансамбль набув великої популярності завдяки постійній цілеспрямованій роботі над удосконаленням своєї виконавської майстерності. Важлива роль надається репертуару. Учасники ансамблю - постійні учасники районних та обласних конкурсів юних обдарувань.

Ансамбль бандуристів є справжньою школою естетичного виховання музичної освіти для молоді, де учні набувають навички ансамблевого співу під власний акомпанемент, пізнають фольклорно-етнографічну спадщину нашого народу, вчаться любові та поваги до історичної минувшини України. 

 

Ансамбль гітаристів очолює завідуюча струнно-смичкового відділу Москалюк Оксана Володимирівна. Гітара-один з найпопулярніших музичних інструментів, на якому  навчаються гри діти з великим бажанням .Активну участь вони приймають в ансамблевій грі. За роки свого існування ансамбль успішно виступає на концертах, конкурсах, шкільних заходах, батьківських зборах. У даний час ансамбль гітаристів складається з 10 учнів,яких об’єднує бажання грати не тільки популярну музику, але й твори класиків вітчизняної та світової культури.

Ансамбль баяністів. З року в рік зростає виконавська майстерність дитячого ансамблю баяністів під керівництвом досвідченого педагога Мулик Галини Іванівни.  Репертуар різноманітний за тематикою, образно-емоційною сферою, стилем.Учасники ансамблю не тільки з великим задоволенням виконують твори класиків та сучасних композиторів, але й набувають навики артистичної поведінки та сценічної культури, є активними учасниками  художньої самодіяльності . Неодноразово демонструють своє вміння в обласних оглядах-конкурсах, та отримують відзнаки .

 

       Працюють  колективи викладацького складу - ансамбль народної музики « Віночок» (керівник Люліна Л.Р.), інструментальний ансамбль «Квінта» та квартет баяністів (керівник Мойсюк Г.О.), вокальний ансамбль «Берегиня»( керівник Бакун В.П.)., відродились викладацькі колективи малого складу –інструментальне тріо в складі якого Люліна Л.Р.-скрипка, Корнійчук О.Ю.-бандура, Москалюк О.Вяч.-сопілка. Викладачі школи є активними учасниками районного хору.

   

Педагогічний та учнівський колективи є постійними учасниками та переможцями таких конкурсів та фестивалей :
 

-районний фестиваль « Сяйво Вифлеємської зірки» смт. Демидівка ;

- регіональний дитячий фестиваль патріотичної пісні « Наша слава козацька не вмре не загине» ;

-відкритий районний конкурс юних виконавців інструментальної музики імені Германа Жуковського в м. Радивилів ;

-обласний мистецький конкурс « Молоді таланти Волині » м. Луцьк;

-обласний відкритий  фестиваль-конкурс молодих виконавців сучасної української естрадної пісні та танцю « Зоряний шлях» м.Дубно;

-всеукраїнський  пісенний конкурс « Весняний первоцвіт»м. Рівне;

-всеукраїнський фестиваль -конкурсі  виконавців на народних інструментах « Мереживо» м. Рівне;

 - X Всеукраїнська музична олімпіада « Голос Країни»  в концертному залі університету імені Бориса Грінченка, м.Київ .

Для підвищення загального культурного рівня, виховання поваги до духовних і культурних надбань українського народу були організовані екскурсії в м. Рівне (органний зал), в м. Львів ( екскурсія по місту, Шевченківський гай  та Львівський оперний театр)

  

Чому потрібно віддати дитину на навчання в школу мистецтв

- Незважаючи на те, що дитина фальшиво співає пісні, і слуху у неї немає;

- Незважаючи на те, що піаніно нікуди поставити, і бабуся не може возити дитину «на музику»;

- Незважаючи на те, що дитині взагалі ніколи - англійська, іспанська, секція з футболу , балет і т.д ...

Є вагомі причини все це подолати і все-таки вчити музиці, і ці причини повинні знати сучасні батьки:

1. Грати - це слідувати традиції. Музиці вчили всіх аристократів, українських, російських та європейських. Музикувати - це лоск, блиск і шик, апофеоз світських манер. Дюк Еллінгтон почав грати на роялі тому, що навколо граючого хлопця завжди збираються дівчата. Ну, а навколо граючої дівчини? А якщо вона гарно співає? Увага, батьки наречених!

2. Музичні заняття виховують волю і дисципліну: займатися на інструменті треба постійно, регулярно і без перерв. Взимку і влітку, в будні і свята. Майже з тим же завзяттям, з яким чемпіони тренуються в спортзалі і на ковзанці. Але, на відміну від героїв спорту, граючи на роялі, не можна зламати ні шию, ні ногу, ні навіть руку.

Увага, строгі батьки! Музика - це виховання характеру без ризику травми: як добре, що таке можливо!

3. Займаючись музикою, дитина розвиває математичні здібності. Вона просторово мислить, маніпулює абстрактними звуковими фігурами, запам'ятовуючи нотний текст, і знає, що в музичній п'єсі як в математичному доказі: ні відняти, ні додати! Не випадково Альберт Ейнштейн грав на скрипці, а професора фізики і професора математики Оксфорда складають 70% членів університетського музичного клубу.

Увага, далекоглядні батьки майбутніх математиків та інженерів! Музикувати приємніше, ніж вирішувати важкі завдання з-під репетиторської палиці.

4. Музика і мова - близнюки-брати. Вони народилися слідом один за одним: спочатку старший - музика; потім молодший - словесна мова, і в нашому мозку вони продовжують жити поруч. Фрази і пропозиції, коми і крапки, питання і вигуки є і в музиці, і в мові.

Які грають і співають краще говорять і пишуть, легше запам'ятовують іноземні слова, швидше засвоюють граматику. Меломани-літератори Григорій Сковорода і Леся Українка, Тургенєв і Стендаль, Борис Пастернак і Лев Толстой, Жан-Жак Руссо і Ромен Роллан, кожен з яких знав не один іноземну мову, рекомендують всім майбутнім поліглотам музику.

Увага, мудрі батьки майбутніх журналістів і перекладачів! Спочатку було Слово, але ще раніше був Звук.

5. Музика структурна і ієрархічна: великі твори розпадаються на менш великі частини, які в свою чергу діляться на невеликі теми і фрагменти, які з дрібних фраз і мотивів. Стихійне розуміння музичної ієрархії полегшує розуміння комп'ютера, теж суцільно ієрархічність і структурного.Психологи довели, що маленькі музиканти, учні знаменитого Шинічі Сузукі, якщо навіть не надто досягли успіху в розвитку музичного слуху і пам'яті, зате обійшли своїх однолітків за рівнем структурного мислення.

Увага, прагматичні батьки майбутніх IT-інженерів, системних адміністраторів і програмістів! Музика веде прямо до вершин комп'ютерних наук; не випадково фірма Microsoft воліє співробітників з музичною освітою.

6. Музичні заняття розвивають навички спілкування або, як їх сьогодні називають, комунікативні навички. За роки навчання дитина-музикант познайомиться з галантним і дружнім Моцартом, геніальним Леонтовичем, навченим і філософічним Бахом та іншими дуже різними музичними персонами. Співаючи і граючи, їй доведеться в них перевтілитися і донести до публіки їх характер, манеру відчувати, голос і жести.

Тепер залишається один крок до таланту менеджера. Адже для нього чи не головне - розуміти людей і, користуючись своїм розумінням, управляти ними. Увага, амбітні батьки майбутніх засновників бізнес-імперій! Музика веде від серця до серця, і саме грізне зброя топ-менеджера - обеззброююча усмішка «хорошого хлопця».

7. Музиканти мають м’яке серце і одночасно мужні. Як стверджують психологи, музиканти-чоловіки чуттєві, як дами, а музиканти-жінки стійки і тверді духом, як чоловіки. Музика пом'якшує звичаї, але, щоб в ній досягти успіху, треба бути мужнім. Увага, прозорливі батьки, які очікують допомоги і підтримки в старості! Діти, які займалися музикою, співчутливі і одночасно терплячі, і тому частіше готові подати своїм старим батькам ту саму «склянку води».

8. Заняття музикою привчають «включатися по команді». Музиканти менше бояться страшного слова deadline - термін здачі роботи. У музичній школі не можна перенести на завтра або на тиждень вперед академічний або звітний концерт. Положення артиста на сцені привчає до максимальної готовності «на замовлення», і дитина з таким досвідом не завалить серйозний іспит, інтерв'ю при прийомі на роботу і відповідальний доповідь.

Увага, неспокійні батьки! Музичні заняття в дитинстві - це максимальна витримка і артистизм на все життя.

9. Музичні заняття виховують маленьких «цезарів», що вміють робити багато справ відразу. Музика допомагає орієнтуватися в декількох одночасних процесах: так, читаючи з листа, дитина відразу робить кілька справ - пам'ятає про минуле, дивиться в майбутнє і контролює сьогодення.

Так само і авіадиспетчер, оператор ЕОМ або біржовий брокер слідкує за декількома екранами і одночасно слухає і передає інформацію з кількох телефонів. Музика привчає мислити і жити в декількох напрямках.

Увага, перевантажені і втомлені батьки! Дитині-музиканту буде легше, ніж Вам, бігти по декількох життєвим доріжкам і скрізь приходити першим.

10. І, нарешті, музика - найкращий шлях до життєвого успіху. Чому ? Див.Пункти 1-9.

Не дивно, що музичним минулим відзначені багато знаменитостей:

- Агата Крісті своє перше оповідання написала про те, чому їй важко грати на фортепіано на сцені;

- Кондоліза Райс, навпаки, найбільше любить грати на публіці у своїй сліпучій концертній сукні,

- Білл Клінтон упевнений, що без саксофона ніколи не став би президентом.

Подивіться на успішних людей в будь-якій сфері і запитайте, чи не займалися вони в дитинстві музикою, хоча б навіть і недовго, хоча б навіть і без особливого завзяття? Звичайно, займалися. І у нас є 10 причин слідувати їхньому надихаючому прикладу.

 

Кірнарска Д. К. - музикознавець, музичний психолог, професор, доктор мистецтвознавства, доктор психологічних наук